top softlab pod e-commerce final 2 (1)

softlab erp
dla e-commerce

System ERP i WMS obsługuje wszystkie procesy związane ze sprzedażą online

Zobacz prezentację
Softlab ERP to kompleksowe rozwiązanie,
wyposażone w inteligentne mechanizmy automatyzujące pracę BOK oraz
procesy magazynowe i finansowe.

Posłuchaj o Softlab ERP dla e-Commerce

Dowiedz się, dlaczego powstała konfiguracja ERP dla e-Commerce,
co jest ważnego w tej branży i jak nasz system rozwiązuje Twoje problemy.

System All-in-one

System Softlab ERP posiada możliwość integracji z marketplace, m.in. z Allegro, eBay, Amazon,
z platformami e-Commerce, z systemami płatności, z kurierami i z automatyką magazynową.

Rozwiązanie Softlab ERP jest dla Ciebie, jeżeli:

#rozwójbezograniczeń
Masz ugruntowaną pozycję na rynku, Twoja sprzedaż rośnie i myślisz o dalszym rozwoju
Niezależnie od skali działalności Twojej firmy,
Softlab ERP będzie działał bez zarzutów
#all-in-one
Pracujesz na kilku systemach, które obsługują różne procesy w firmie i przestaje to być dla Ciebie wystarczające
Jeżeli Twoja sprzedaż wzrośnie to Softlab ERP
będzie się rozwijał razem z Tobą
#procesypodkontrolą
Czujesz, że tracisz kontrolę nad całością procesów sprzedażowo – logistycznych
Spójne procesy działające w obrębie jednego systemu
i efektywne kontrole na każdym etapie
ograniczą do minimum błędy ludzkie
#skalowalność
Potrzebujesz skutecznie zarządzać magazynem wysokiego składowania
System Softlab ERP dla e-Commerce jest w stanie bezproblemowo obsłużyć setek wysyłek dziennie
#procesyecommerce
Zależy Ci na systemie, który obejmie wszystkie procesy
e-Commerce: zwroty, reklamacje, BOK, finanse, magazyn WMS
Na bieżąco dostosowujemy nasze oprogramowanie
do dynamiki zmian w obszarze e-Commerce
i sprawnie integrujemy niezbędne procesy
#doświadczonydostawca
Potrzebujesz jednego, skalowalnego i bezawaryjnego systemu do zarządzania firmą
Dzięki wsparciu sprawdzonego partnera –
doświadczonego dostawcy rozwiązań IT, zyskasz szansę rozwoju na ogromną skalę

Czy Softlab ERP jest dla Ciebie?

Jeżeli sprzedajesz online, Twoja firma rośnie, a Twoje dotychczasowe systemy przestają być wystarczające, to TAK.
Potrzebujesz konfiguracji ERP dla kanału e-Commerce, aby wszystkie procesy w sprzedaży internetowej
były bezkolizyjne, płynne i automatyczne.

Biuro Obsługi Klienta

Sprawdź, jak system Softlab ERP automatyzuje i pozwala łatwo zarządzać pracą Biura Obsługi Klienta

Zapytaj o szczegóły
zamówienia w systemie ERP 1920x1080

Szybką realizację zamówień, które spływają z Internetu, umożliwiają mechanizmy automatyzacji i wspomagania pracy Biura Obsługi Klienta:

  • automatyczny import zamówień
  • wspomaganie weryfikacji kontrahenta
  • automatyczna weryfikacja zamówień
  • automatyczna weryfikacja płatności
  • obsługa braków towaru
  • dostęp do wszystkich informacji dotyczących zamówień z jednego miejsca

Jeżeli zamówienie złożone jest poprawnie, dane adresowe wypełnione są odpowiednio, należność wpłacona za zamówienie jest zgodna z wartością zamówienia, towar do zamówienia został zarezerwowany – system, korzystając z mechanizmów automatyzujących nie będzie wymagał wsparcia pracownika i przesunie takie zamówienie bezpośrednio do magazynu.

statusy zamówień 1920x1080

Zamówienie zapisywane jest w systemie, następnie automatycznie weryfikowane i oznaczane odpowiednim statusem. Dzięki temu klient dostaje informację o zmianie statusu i zawsze wie, na jakim etapie realizacji się ono znajduje.

Niezbędną informacją dla klientów jest etap realizacji ich zamówień. Statusy można przekazywać do kanałów sprzedaży, w których ich nazewnictwo jest odpowiednio spersonalizowane. System obejmuje statusy zamówień:

  • zamówienia wprowadzone, które wpływają bezpośrednio z Internetu
  • skierowane do BOK-u, które nie przeszły pomyślnie weryfikacji
  • oczekujące na dostawę, które czekają na dostawę od dostawcy towarów, ponieważ nie było stuprocentowej rezerwacji
  • zamówienia w realizacji, którymi zajmuje się magazyn WMS
  • zamówienia wydane, takie, do którego został wystawiony dokument wydania
  • zamówienia zrealizowane, do którego została wystawiona faktura sprzedaży
  • zamówienia anulowane
blokady 1920x1080

Jeśli w jednej lub w wielu kontrolach zamówienie zostanie zablokowane, trafi do Biura Obsługi Klienta w celu weryfikacji.

Istnieje kilka przykładów blokad na zamówieniu:

  • brak pełnej wpłaty
  • zdublowany kontrahent
  • brak pełnej rezerwacji na wszystkie zamówione towary
  • klient dodał komentarz do zamówienia
  • zgłoszono braki podczas realizacji wydania

W systemie funkcjonuje wiele blokad w zależności od specyfiki firmy i wymagań klienta. Zaaplikowane w standardzie blokady można włączyć, wyłączyć oraz odpowiednio sparametryzować.

Procesy magazynowe WMS

Oszczędzaj czas i pieniądze optymalizując procesy magazynowe za pomocą modułu WMS, wykorzystując nasze autorskie rozwiązania w kompletacji, sortowaniu oraz pakowaniu towarów.

Zapytaj o szczegóły

Moduł Asseco WMS dla e-Commerce powstał na bazie naszych doświadczeń z wielu eksperckich wdrożeń systemu radiowego w dużych firmach handlowych i przenosi na obszar e-Commerce, sprawdzoną w praktyce na wymagających rynkach, logikę procesów.

Te prekonfigurowane, gotowe dla typowej firmy e-Commerce rozwiązanie, zapewnia bieżącą kontrolę stanów na każdym adresie. Dzięki wbudowanym zaawansowanym algorytmom zarządza procesami kompletacji, pakowania i automatycznego uzupełnienia miejsce kompletacyjnych.
Bez względu na zastosowaną technologię, pozwala na pełną rejestrację efektywności pracy pracowników magazynu w kluczowych procesach, tj. kompletacji i pakowaniu.
Pozwala na prowadzenie inwentaryzacji bieżącej, która nie wymaga zamknięcia firmy w celu wyjaśnienia ewentualnych braków i nadwyżek.

Jest wydajnym systemem adresowanym dotychczas do dużych centrów logistycznych, a teraz gotowym do szybkiego uruchomienia w dowolnej wielkości magazynie e-Commerce.

kompletacja 1420x800 (1)

W ramach procesu wydania zdefiniować możemy różne strategie kompletacji, które elastycznie dostosowują się do ilości towarów znajdujących się na zamówieniach czy do istnienia dedykowanego wyposażania typu automatyka (np. taśmociągi, sortery).

Procesy te realizowane mogą być przy użyciu terminali radiowych lub papierowych list kompletacyjnych w zależności od potrzeb i etapu rozwoju organizacji. Przejście z list papierowych na terminale nie wymaga przeprowadzenia złożonych prac projektowych.

sortowanie 1 1420x800 (1)

W konfiguracji WMS dla e-Commerce istnieje możliwość uruchomienia dodatkowego procesu rozsortowywania zamówień. Proces ten pozwala na jednoczesną, czyli wysoce efektywną kompletację wielu zamówień, które przed pakowaniem i kontrolą są rozsortowywane przez pracowników sortowni na jednorodne, łatwe do spakowania zamówienia klientów.

sortowanie 2 1420x800 (1)

Proces wydania kończy się dedykowanym modułem pakowania.

W module tym pracownik pakujący kontroluje i weryfikuje dostarczone do niego zamówienia, generuje dla nich niezbędne dokumenty, w tym etykiety kurierskie. Moduł ten jest oczywiście dostosowany do różnych strategii kompletacji (inaczej pakuje się zamówienia małe, a inaczej duże), jak również uwzględnia ewentualny wcześniejszy proces sortowania.

obsluga procesow e-commerce (2)

System WMS pozwala na automatyzację operacji na wielu płaszczyznach i posiada moduły do obsługi wszystkich niezbędnych procesów na magazynie, a więc:​

  • Proces inwentaryzacji przy użyciu urządzeń mobilnych, zarówno inwentaryzacji pełnej, częściowej magazynu jak i inwentaryzacji ciągłej (bieżącej)
  • Procesy przesunięć towarowych pomiędzy lokalizacjami wewnątrz magazynu​
  • Procesy uzupełniania miejsc kompletacji – przy uwzględnieniu minimów i maksimów dla poziomów uzupełnień​
  • Procesy kontroli jakości, czyli blokowania i odblokowywania jednostek logistycznych oraz partii towarów.

Automatyka i sztuczna inteligencja (AI)

System ma możliwość integracji z różnego rodzaju automatyką magazynową.

Zapytaj o szczegóły

Systemy Softlab ERP powered by Genius

Podczas realizowanych wdrożeń przeprowadziliśmy integracje z taśmociągami, diverterami, wagami automatycznymi, maszynami pakującymi, robotami (np. firmy Autostore), sorterami (np. firmy Baumer). W procesie pakowania i obsługi zwrotów wykorzystywać możemy technologię put to light. W ramach prac projektowych możemy niektóre procesy realizować przy użyciu technologii Voice Picking. Jesteśmy też gotowi na wprowadzenie do naszych systemów kontroli poprzez etykiety RFID.

Analogicznie jak w innych modułach systemów Asseco BS, prowadzimy prace nad wzbogaceniem algorytmów i procesów planowania wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji i machine-learning.

voice-picking-650x400

Asystent głosowy WMS by Asseco

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, nasze rozwiązanie wzbogacone jest o funkcjonalność Voice Picking – zaawansowaną technologię umożliwiającą głosową obsługę systemu WMS przy użyciu prostego zestawu słuchawkowego.

Pracownik magazynu zyskuje pełną swobodę ruchu, sterując systemem za pomocą naturalnych komend głosowych. System precyzyjnie podpowiada kolejne kroki: wskazuje towar, jego lokalizację i sugerowane działanie – i robi to po polsku, angielsku lub dowolnym innym języku pracownika.

Efekt? Sprawniejsza organizacja pracy, szybsza realizacja zadań i płynna komunikacja z systemem.

put-to-light-650x400 (1) (1)

Put to Light – szybkie i precyzyjne sortowanie towarów

Rozwiązanie Put to light zintegrowane z systemem magazynowym wykorzystuje sygnalizację świetlną, która wskazuje magazynierowi właściwy pojemnik lub miejsce na odłożenie towaru. To intuicyjne rozwiązanie znacząco przyspiesza procesy sortowania, takie jak przyjęcie czy pakowanie zamówień.

roboty-magazynowe-650-400

Roboty magazynowe – przyszłość efektywnej logistyki

Integracja systemu WMS by Asseco z zaawansowanymi rozwiązaniami, tj. Autostore czy Exotec, otwiera nowy rozdział w automatyzacji magazynów.

W tych rozwiązaniach, autonomiczne roboty wyszukują pojemniki z zamówionym towarem i dostarczają je do stanowisk kompletacyjnych, co może nawet kilkukrotnie skrócić czas zbiórki oraz wyeliminować błędy.

Proces przyjęcia towarów również zyskał na efektywności – roboty dostarczają puste pojemniki do strefy przyjęć, gdzie są one uzupełniane. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest oszczędność miejsca, gdyż zrobotyzowane miejsca składowania wymagają znacznie mniejszej powierzchni magazynowej niż tradycyjne systemy składowania.


Obsługa zwrotów wpłat oraz reklamacji

Uporządkuj i zautomatyzuj proces obsługi zwrotów, a także precyzyjne kontroluj wszystkie etapy realizacji reklamacji poprzez obieg statusów

Zapytaj o szczegóły
zwroty środków 1920x1080

Procesy zwrotu i reklamacji wydają się procesami prostymi, ale znaczącą rolę gra tutaj skala tych zjawisk. System musi obsłużyć nawet kilkaset zwracanych produktów dziennie. Jak wygląda proces zwrotu? Do zwracanego produktu system wystawia automatycznie korektę dokumentu sprzedaży i dzięki połączeniu z modułem magazynowym WMS wyznacza i przesuwa towar na odpowiednią półkę w magazynie. Dzięki temu ten newralgiczny moment obsłużony jest natychmiast, bezbłędnie, bez ręcznych procesów. Następnie, w zależności od decyzji klienta, system pomaga dokonać zwrotu należności przez szybką płatność, przelewem lub skompensować z innym zamówieniem.

reklamacje 1420x800

Reklamacja może dotyczyć pojedynczego lub wielu towarów. Ocenić należy zasadność reklamacji i na tej podstawie reklamację przyjąć lub anulować.

Zgodnie z konfiguracją, zmiany statusu zgłoszenia reklamacyjnego mogą powodować automatyczne generowanie dokumentów magazynowych i sprzedażowych. W ramach konfiguracji istnieje możliwość dostosowania obiegu statusów do specyfiki organizacji.

Obszar finansowo-księgowy

Pozwól systemowi na automatyczne parowanie płatności z zamówieniami. Sprawdź, jak pomoże Ci to w szybszym realizowaniu zamówień i doskonałej obsłudze posprzedażowej

Zapytaj o szczegóły
rozliczenei płatności 1920x1080

System Softlab ERP umożliwia automatyczne parowanie płatności dla tysięcy transakcji internetowych.

Mechanizm rozliczania płatności składa się z dwóch elementów:

Pierwszy element rozwiązania to informacja o płatności, która jest zapisywana i przetwarzana na zamówieniu, niezależnie od wpływu środków na rachunek bankowy. Dzięki temu zamówienie może zostać zrealizowane tak szybko, jak to tylko możliwe.

Drugim elementem rozwiązania jest rejestracja i rozliczanie płatności w księgowości, gdy środki finansowe dotrą już na rachunek bankowy.

pojedyncze i zbiorcze płatności 1420x800

System ma możliwość automatycznego pobierania wyciągów bankowych i rozliczania transakcji.

W przypadku, gdy operator płatności wpłaca na rachunek należność jedną kwotą, do takiej wpłaty jest dołączony plik ze specyfikacją, który zostanie wczytany do systemu. Poprzez identyfikator transakcji płatności są parowane z odpowiednimi dokumentami handlowymi.

Dzięki takiemu rozwiązaniu tysiące rozrachunków mogą być rozliczane w sposób automatyczny.

webinar
Renata-Sztylka
Renata Sztylka
Specjalista do spraw rynku e-Commerce
Webinarium VOD

Skróć czas potrzebny na obsługę zamówień z kanału e-Commerce z systemem Softlab ERP

Podczas spotkania, zaprezentowaliśmy:

  • jak ważna jest rola procesów realizowanych po stronie ERP – obsługa zamówienia, zarządzanie brakami, zwrotami i reklamacjami, wspólna kartoteka materiałowa, obsługa płatności 📓 🖥️ 📋
  • jak zoptymalizować procesy w magazynie WMS – optymalne procesy kompletacji, sortowania, pakowania i wysyłki towarów 📦 🔎 📁
  • jak skonfigurować system do indywidualnych potrzeb i rozwijać biznes w Internecie 📝 💻
Obejrzyj webinarium

Wyróżniki Softlab ERP

Sami wdrożymy
Wdrożenie przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy znają system od podstaw.
Otrzymasz wsparcie
Utrzymanie, pomoc i rozwój systemu, którą zapewnią indywidualni projekt managerowie.
Lider w Polsce
Stabilny dostawca, czyli bezpieczeństwo i najnowsze technologie od Asseco Business Solutions.
Magazyn WMS
Procesy magazynowe, które optymalizują procesy w kanale e-Commerce.
Gotowe integracje
z kurierami, marketplace’ami, platformami sprzedaży i operatorami płatności.
Mechanizmy wspomagające
Automatyzacja pracy BOK, rozliczenia z dostawcami, kurierami, klientami, automatyzacja magazynowa.
Zgodnie z przepisami
Gwarancja pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa
Ciągły rozwój
Skalowalność i możliwość dalszego rozwoju działalności

Konfiguracja doskonała do zarządzania sprzedażą online

Z konfiguracji e-Commerce możesz korzystać tylko w pakiecie z systemem Softlab ERP w chmurze lub on‑premise.
Cloud
On-premise

konfiguracja e-Commerce

Wycena indywidualna
Oferta dostosowana do potrzeb Twojej firmy
  • Softlab Logistyka i Sprzedaż
  • Softlab Finanse i Księgowość
  • Softlab WMS
konfiguracja e-Commerce
Wycena indywidualna
Oferta dostosowana do potrzeb Twojej firmy
Zapytaj o szczegóły Jak kupić?
Sprawdź inne produkty Softlab ERP on‑premise.

Poznaj inne narzędzia, z którymi usprawnisz sprzedaż online

Wybierz dodatkowe narzędzia dla Twojej firmy i zyskaj nowe możliwości zarządzania biznesem w systemie Softlab ERP.

Poznaj Platformę e-Commerce
businesslink20621
analizybiznesowe11621
crmsoftlab20621
b2bwapro20621
seod15621
rodoutility16621

Klienci, którzy współpracują z nami
od lat

Poznaj historie naszych klientów
denckermann
logo_referencje2
polanglo
logo_referencje11
logo_referencje8
Budmax Metal logo bez tła B&W
PG Group logo bez tła B&W

    Przekonaj się, jak działa #więcejniżerp!

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie, z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług związanych z działalnością Asseco Business Solutions S.A., w tym w formie newsletterów, na podane przeze mnie dane kontaktowe: